Czwartek I tygodnia adwentu | Wspomnienie obowiązkowe Św. Jana od Krzyża | czytania na dziś

Imieniny: Alfreda, Izydora, Zoriny

Informacje

Zamknij wpis

Górsko-patriotycznie

Jesienne górskie krajobrazy to jedne z najpiękniejszych widoków stworzonych przez przyrodę. Doskonałą okazję do ich podziwiania mieli studenci podczas „Rajdu Wielkich Słów” zorganizowanego przez WDM-Kraków oraz Salezjańskie Stowarzyszenie Wychowania Młodzieży.

„Rajd Wielkich Słów” to szczególna wyprawa z kilku względów. Po pierwsze termin 9 – 11 listopada. Dla Polaków to szczególny czas, gdyż właśnie wtedy przypada rocznica odzyskania niepodległości.
Po drugie baza, a dokładniej chatka, która znajduje się ok. 200 m. od granicy państwa na opadających w kierunku pn-wsch stokach na skraju dużej polany na wysokości 831 m. n.p.m.
Pierwszy zjazdowy dzień, podróż z Piły do Kosarzysk, gdzie musieliśmy zostawić busa, to blisko 700. Na miejsce dotarliśmy późnym wieczorem, a to oznaczało, że do chatki będziemy wędrować w ciemnym lesie. Po dwóch godzinach marszu po często błotnistym terenie dotarliśmy do celu. Kolejny dzień rozpoczęliśmy Mszą Świętą odprawioną o wschodzie słońca. Następnie po śniadaniu wyruszyliśmy na Eliaszówkę (1021m n.p.m), a później do schroniska, gdzie raczyliśmy się pysznymi pierogami z jagodami. Po powrocie czas dla brata i siostry. Nie zabrakło dyskusji o historii naszego kraju, o życiu salezjańskim jak i opowiadania kawałów. Po kolacji wieczór pieśni patriotycznych. O północy w świetle świec odprawiona została Msza Święta w intencji ojczyzny na zakończenie Rajdu. Niedziela to czas powrotu do domów z górską wędrówką na samym jej początku.