Piątek I tygodnia adwentu | czytania na dziś

Imieniny: Celiny, Ireneusza, Niny

Salezjanie

Zamknij wpis

Mazurskie Wczasorekolekcje Salezjanów Współpracowników

Od 28 lipca do 4 sierpnia, w Pieckach na urokliwych Mazurach, odbyły się wczasorekolekcje Salezjanów Współpracowników i przyjaciół dzieła księdza Bosko.

Grupa 33 osób przeżywała ten czas na zwiedzaniu, radości, modlitwie, poznawaniu ks. Bosko i podziwianiu przyrody w tym szczególnie pięknym rejonie naszej Ojczyzny. Odwiedziliśmy sanktuarium w Świętej Lipce, starodawną, tajemniczą i niezwykłą Galindię, Park dzikich zwierząt w Kadzidłowie, przeżyliśmy niezapomniany rejs statkiem z Rucianego – Nidy do Mikołajek, spływ łódkami i kajakami po przepięknej Krutyni. Część z nas, w ramach czasu do własnej dyspozycji, zwiedziła Mrągowo, zamek w Reszlu, Wilczy Szaniec i Park Miniatur Warmii i Mazur w Gierłoży. Ogladaliśmy ekspozycję w Muzeum Regionalnym w Pieckach, podziwiając zbiór rzeźb, figurek glinianych i miejscowych pamiątek. Ośrodek zorganizował grilla i taneczną zabawę, gdzie bawiliśmy się wraz z innymi gośćmi. Nie zabrakło wspólnej modlitwy brewiarzowej, Eucharystii, konferencji przybliżających nam postać i działalność św. Jana Bosko. W piątek udaliśmy się do kościoła w Pieckach, by tam wspólnie przeżyć dzień pokutny. Doświadczyliśmy także szczególnej opieki Bożej, gdyż podczas naszej nieobecności w Pieckach, potężna nawałnica łamała i wyrywała z korzeniami drzewa na terenie ośrodka, w którym mieszkaliśmy.
Tworzyliśmy radosną wspólnotę, młodą duchem i pełną entuzjazmu. W dużej mierze jest to zasługą wielkiego zaangażowania Eugeniusza Berdzika, radcy Rady Prowincjalnej SSW, odpowiedzialnego za wszasorekolekcje i prowadzącego ks. Marcina Nowickiego, Delegata SDB, ale też wszystkich uczestników, którzy współtworzyli radosną Rodzinę Salezjańską. Do zobaczenia za rok w kolejnym pięknym regionie Polski.