Czwartek IV tygodnia okresu wielkanocnego | czytania na dziś

Informacje

Zamknij wpis

Ruch Światło-Życie: pielgrzymka dziękczynna do Krościenka

W poprzednim roku kalendarzowym 2018 jako Oaza Salezjańska Inspektorii Pilskiej przeżywaliśmy 40-lecie jej istnienia. Ostatnim, mocnym akcentem tego jubileuszu była pielgrzymka dziękczynno-błagalna animatorów i moderatorów do Krościenka oraz innych ważnych religijnie miejsc w południowej Polsce. Miała ona miejsce w dniach od 28 do 31 grudnia 2018r.

Naszą pielgrzymkę rozpoczęliśmy od zjazdu w Toruniu, w naszych Szkołach, skąd ruszyliśmy by nawiedzić Jasnogórską Panią, Królową Polski. Uczestniczyliśmy w Apelu Maryjnym zawierzając nasz Ruch Oazy Salezjańskiej opiece Matki Kościoła. Kolejny dzień był przeznaczony na Krościenko, a dokładniej na Kopią Górkę, które od początku jego istnienia jest centrum Ruchu Światło-Życie. Był tam czas na Mszę Świętą przy sarkofagu sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego, przeszliśmy tzw. nowe „dróżki oazowe”, zwiedziliśmy całą Kopią Górkę, odprawiliśmy namiot spotkania w kaplicy Chrystusa Sługi oraz mieliśmy bardzo ciekawe i pouczające spotkanie z moderatorem generalnym oazy – ks. Markiem Sędkiem. Krościenko było głównym celem naszej pielgrzymki i należy je uznać za w pełni udany.

Na drugi nocleg dotarliśmy do naszego krakowskiego Wyższego Seminarium Duchownego Towarzystwa Salezjańskiego. Były też siły i chęci oraz czas, aby wieczór poświęcić na integrację na Starym Mieście. Trzeci dzień był skoncentrowany wokół tematu pokuty i Kalwarii Zebrzydowskiej. Tam odprawiliśmy drogę krzyżową przebłagalną za wszelkie zło, które miało miejsce w naszym Ruchu. Pielgrzymkę zakończyliśmy w godzinach nocnych w Toruniu, skąd niektórzy wyjechali do swoich domów, a reszta została, aby razem spędzić sylwestra oazowego.

Podsumowując, niewątpliwie pielgrzymka była bardzo potrzebna. Nieprzeceniony jest jej wymiar duchowy, który choć trudny do oceny, z wypowiedzi uczestników należy nazwać jako głęboki, umacniający, owocny i wspólnototwórczy. Ważnym elementem było doświadczenie powszechności Ruchu, jego wielkiej żywotności i nieocenionego miejsca w Kościele. Dzięki tej pielgrzymce animatorzy i moderatorzy wrócili do swoich wspólnot lokalnych pragnąc służyć, dawać świadectwo swej wiary oraz rozwijać charyzmat Ruchu Światło-Życie w duchu św. Jana Bosko.